@prefix noppa: . @prefix void: . @prefix owl: . @prefix teach: . @prefix noppa-dev: . @prefix xsd: . @prefix skos: . @prefix rdfs: . @prefix ukos: . @prefix lsv: . @prefix amazon: . @prefix tisc: . @prefix ical: . @prefix rdf: . @prefix brtown: . @prefix aiiso: . @prefix bibo: . @prefix foaf: . @prefix dc: . rdfs:label "RDF description of Erik Pöntiskoski" ; foaf:primaryTopic . rdf:type dc:Agent , foaf:Person , foaf:Agent ; "Projektitutkija"@fi , "Project Researcher"@en ; ; foaf:familyName "Pöntiskoski" ; foaf:firstName "Erik" ; foaf:name "Erik Pöntiskoski" ; foaf:plan "

\n Olen markkinoinnin väitöskirjatutkija ja startup-yrittäjä. Väitöskirjani aiheesta Marketing Spirit selittää liikkeenjohdon tulkintoja strategisen markkinoinnin peruspilarista, the Marketing Concept -teoriasta, tänä sosiaalisen median ja taloudellisen epävarmuuden aikana. 

\n

\n Käsittelen ilmiötä useita eri toimialoja ja markkina-alueita kattavalla tutkimuksella eläkevakuutusten myynnistä high tech -kasvuyrityksen johtamiseen. Tutkin aineistollani miten liikkeenjohtajat ymmärtävät ja järkeilevät liiketoimintafilosofiansa, perustelevat sen muille ja näin pyrkivät kääntämään sen toiminnaksi arjen työssä.

\n

\n Olen siis kiinnostunut siitä miten asiakaslähtöisyys, yhteistyö eri sidosryhmien välillä ja tuloksen johtaminen näkyy yrityisen sisällä niin puheissa kuin tekemisisissä. Määritän tätä kautta liikkeenjohtajien uskomuksia liittyen strategiaan, selitän millaisilla päivittäisille toimenpiteillä ja työkaluilla sitä toteutetaan, sekä selvitän miten näistä syntyy jaettu kultturi ja arvot. 

\n

\n Startuppini Storytally syntyi väitöskirjatyöni innoittamana. Kehitämme uudenlaisia tarinankerronnan muotoja ja liiketoimintamalleja sosiaalisille webbisarjoille netti- ja mobiilijakeluun. Ensimmäinen tarina-applikaatiomme School of Stardom (http://schoolofstardom.com/) julkaistaan Facebookissa syksyllä 2012. 

"@fi , "

\n  

\n

\n I'm a marketing PhD candidate and startup entrepreneur. My dissertation on Marketing Spirit explains how managers re-interpret the Marketing Concept, a fundamental theory in marketing, in this era of social networking and economic uncertainty.

\n

\n  

\n

\n I examine the phenomenon through research covering multiple markets and regions ranging from selling pension funds to managing high tech growth firms. I study how managers understand and rationalizie their business philosophy, justify it to others, and strive to turn it to action in everyday work. 

\n

\n I'm interested in how customer orientation, co-operation between various stakeholders, and impacting the bottom line is visible in firms through doings and sayings. This is used to define management beliefs related to stragegy form, explain how mundane activities and tools realize that vision, and eventually share culture and values form.

\n

\n My startup Storytally has been inspired by my PhD research. We are developing new forms of storytelling and business models for social web series distributed on web and mobile channels. Our first story application School of Stardom (http://schoolofstardom.com/) will be published on Facebook in fall 2012.

"@en ; foaf:skypeID "epkoski" ; foaf:topic_interest , , , , , , , , ; foaf:workInfoHomepage .